18 августа, 16:00

Teachers' Gala (Израиль, Нидерланды, Польша)

Новая сцена Александринского театра

Дор Мамалиа и Дариуш Новак "Внутри меня, видишь"

"Мы привыкли ассоциировать личное пространство с закрытостью, а закрытость с определенным опытом. В реальности незнакомцы, которые не скажут ни слова друг другу, могут создать общее пространство с помощью взгляда, биения сердца, улыбки, пожатия плеч. Близость может длиться всего несколько минут или в течение песни, которую слушают двое. Соглашение без регламента. История без слов." Джон Бергер.

Личное пространство, закрытость, одиночество – это отправные точки для вдохновения и взаимодействия в дуэте. Прошлое, ценности, знания исполнителей трансформируются в новый опыт.

Музыка:

Соната для фортепиано №14 до-диез минор лунная соч 27 2. Людвиг Ван Бетховен. Исполняет Даниэль Баренбойм.
Грёзы любви. Франц Лист. Исполнение – Артур Рубинштейн.

“Каруна”. Питер Силберман. 
“Песня к Сирене”. Тим Бакли. Обработка - Амен Дюнс. 

Хореографияи, концепт, танец: Дор Мамалия, Дариуш Новак
Работа создана при поддержке the Jewish Art Festival Kibbutzurich 2018.

Фернандо Тройя "Колосс"

"Колосс" - это первая телесная интерпретация моего исследования на тему «Миф о пещере» (Теория Форм) Платона, и творчества испанского художника Франсиско Гойи.

Структура соло — это метафорическое обращение к платоновской пещере. Хотя наполнение — абсолютно в стиле Гойи. Главным источником вдохновения на создание соло стала картина «Колосс» (написанная последователем Гойи), и одноименная гравюра Гойи.  А также гравюры «Бедствия войны» испанского художника.

Соло построено вокруг внутреннего поиска и, возможно, даже душевных страданий одного человека, затерявшегося во времени и пространстве. Его отношения со своим телом и с пространством вокруг него.

Хореография, концепция - Фернандо Тройа

Музыка - Карлос Эма

при поддержке Dansmakers Amsterdam

ENG

Dor Mamalia, Dariusz Nowak "into me, see"

"We tend to associate intimacy with closeness and closeness with a certain sum of shared experiences. Yet in reality total strangers, who will never say a single word to each other, can share an intimacy — an intimacy contained in the exchange of a glance, a nod of the head, a smile, a shrug of a shoulder. A closeness that lasts for minutes or for the duration of a song that is being listened to together. An agreement about life. An agreement without clauses. A conclusion spontaneously shared between the untold stories gathered around the song.” John Berger

Intimacy, closeness, solitude — these states of being inspired, initiated, and led to an individual and collaborative research conducted by two people. With them, each individual comes forth with distinctive roots, backgrounds, and values ingrained into their lives which in turn flourishes into an array of experiences, memories, and visions.


Music: Piano Sonata No. 14 in C Sharp Minor, Op. 27 No. 2, „Moonlight” composed by Ludwig van Beethoven, played by Daniel Barenboim, Liebestraum No. 3 In A-flat composed by Franz Liszt, played by Arthur Rubinstein, “Karuna” by Peter Silberman, "Song to the siren" by Tim Buckley, covered by Amen Dunes


Choreography, concept and dance: Dor Mamalia, Dariusz Nowak

Into me, see was supported and commissioned by the Jewish Art Festival Kibbutzurich 2018. The production would also love to thank to Genia Blum and Dance Art Studio Balletschule Luzern, Gianni Malfer and Zürcher Hochschule der Künste, Olivia Lecomte, Sade Mamedova, Dafna Dudovich, Kathleen McNurney and Tanz Luzerner Theater.

Fernando Troya 'A Colossus'

A Colossus is the 1st physical translation of the ongoing research I am exploring: The Allegory of the Cave (Theory of Form) by Plato, and the oeuvre of the Spanish painter Francisco de Goya.

The structure of the solo is a metaphoric reference to Plato's Cave. Though the content is fully goyesco. The main source of inspiration for the solo has been the painting called The Colossus (not by Goya, but a follower of him), and the print with the same name by Goya. As well a series of prints called 'Disasters of war', also by the Spanish painter.

The solo focussed on the internal discovery and perhaps even suffering of an individual lost in time and space. Its relation to his body and the space around him.

Choreography, concept - Fernando Troya

Music - Carlos Ema

Support - Dansmakers Amsterdam.

Barbara Hennig Marques